loading...

شاهکار معماری ایران

معماران خارجی

-زاها حدید با ورودش به دنیای معماری پای زنان را به طور وسیعی در دنیای معماری باز کرد.نام او در آسمان معماری به عنوان یک استاد درخشید.اما مسیرش در این راه آسان ,نبود.مسیری پر سنگ , باریک و پر از مشکلات بود.  وی تلاش زیادی در این راه کرد و هزینه زیادی را در راه رسیدن به چیزی که اکنون هست پرداخت. او جایزه های بسیار ارزشمندی دریافت کرد که حتی رئیس جمهورها نیز آرزوی دریافت آن را دارند و این او را تبدیل به اولین زنی کرد که این جوایز را دریافت نموده.

 -آیا تا حالا به این فکر کرده اید که چه چیز باعث شد که زاها حدید تبدیل به زاها حدید امروزی شود؟

 -آیا فردی معمولی بود؟ البته که بود. او استثنائی است، اما یک انسان معمولی بود. او راز موفقیت هایش را در یکی از مصاحبه هایش فاش ساخت. «سخت کوشی»  او دوران های بحرانی را پشت سر گذاشت. او بارها شکست خورد و موفق شد. او بارها بازنده و برنده شد. به مانند هر زندگی معمولی دیگر. همه ی این ها منجر به مطرح شدن این سوال شد مهمترین روزهای زندگیش کدامند؟

E.Zend بازدید : 991 چهارشنبه 16 دی 1394 زمان : نظرات (0)

ریچارد راجرز در سال ۱۹۳۳، در فلورانس ایتالیا به دنیا آمد. پدر او پزشک بود و مادرش علاقه زیادی به طراحی مدرن داشت. خانواده راجرز در سال ۱۹۳۸، همزمان با پدیدارشدن نشانه‌های آغاز جنگ جهانی دوم، به انگلستان بازگشتند. او در مدرسه AA لندن به تحصیل در رشته معماری پرداخت و مدرک فوق‌لیسانس خود را از دانشگاه Yale دریافت کرد. راجرز در این دانشگاه به همراه نورمن فاستر، همکلاسی خویش، از محضر بزرگانی همچون پل رودلف که رئیس مدرسه معماری بود و جیمز استرلینگ بهره جست. همچنین او در آنجا علاقه زیادی به فرانک لویدرایت پیدا کرد، تا جایی که از او با عنوان my first god یاد می‌کند. راجرز پس از مدتی کار برای Skidmore, Owings & Merrill در نیویورک، به انگلستان بازگشت تا نخستین فعالیت حرفه‌ای معماری خویش را به همراه نخستین همسرش، Su Brumwell، نورمن فاستر و Wendy Cheeseman، در قالب گروهی کوتاه‌عمر بنام Team 4 که فعالیتش تنها تا سال ۱۹۶۷ ادامه یافت، شروع کند. از سال ۱۹۷۱ نیز، با پروژه مرکز ژرژ پمپیدوی پاریس، شراکت او با رنزو پیانو شروع شد که این همکاری تا سال ۱۹۷۸ ادامه داشت.


E.Zend بازدید : 1037 پنجشنبه 21 اسفند 1393 زمان : نظرات (0)

  ۱۹۳۵نورمن فاستر ، در اول ماه ژوئن در شهر منچستر متولد شد .

 ۱۹۵۳  پس از اتمام دوره متوسطه ، به صورت نیمه وقت و به عنوان منشی در تالار شهر منچستر شروع به کار کرد . سپس به خدمت سربازی رفت و در حین خدمت در نیروی هوایی ، در زمینه مهندسی الکترونیک مهارت یافت و اطلاعاتی در مورد هواپیما کسب کرد . در نهایت ، به دلیل علاقه به هولپیماهای گلایدر به یک خلبان ماهر تبدیل شد .

E.Zend بازدید : 723 پنجشنبه 21 اسفند 1393 زمان : نظرات (0)

زاها حدید در سال ۱۹۵۰ در بغداد در خانواده‌ای روشنفکر و مسلمان متولد شد. او تحصیلات دوران ابتدایی را در یکی از دیرهای کاتولیک فرانسوی‌زبان بغداد سپری کرد. پس از آن، به‌سبب جوّ فرهنگی خانواده، با حمایت والدینش و روابط گسترده‌شان به آرزوی ایام کودکی‌اش تحقق بخشید و بعد از گذراندن دوره ریاضیات در دانشگاه امریکایی بیروت (۱۹۶۸ـ۱۹۷۱) به مدرسه معماری AA۱ لندن رفت و بدین ترتیب وارد دنیای مردانه معماری شد. او درباره ایام کودکی‌اش چنین می‌گوید: «من یک عرب عراقی‌ام و هرگز نمی‌توانم روزهای زیبایی را که در وطن داشتم از ذهنم بیرون کنم. کودکی من در آنجا در میان منابع سرشار انسانی و تاریخی به رویا شبیه است. مدرسه ما لابه‌لای علفزارها و در دل طبیعتی سبز بود که امروز از آن فقط خرابه‌هایی برجاست… شهر بغداد در آن ایام پر از آدم‌های عجیب با ملیت‌ها و مذاهب مختلف بود و پرورش در این محیط پر از تجربه‌های متفاوت شانس بزرگی برای من بود.» پدر زاها، محمد، فردی فعال در زمینه اقتصاد و پیشرو در حزب سوسیال‌دموکرات عراق بود. او فارغ‌التحصیل مدرسه LSE۲ بود. مادرش شاغل نبود ولی زن فعال و پویایی بود که طراحی را به زاهای کوچک آموخت. زاها در این خانواده فرهنگی بورژوا با تمکن نسبی مالی رشد یافت، چنانکه هر دو برادرش هم برای ادامه تحصیلات به کمبریج رفتند. کهن‌ترین خاطره‌ای که زاها را در دنیای کودکانه‌اش به خانه‌سازی و طراحی دکور برای عروسک‌هایش تشویق کرده بود، خاطره بازسازی خانه عمه‌اش به‌دست یکی از دوستان معمار پدرش بود.


E.Zend بازدید : 738 پنجشنبه 21 اسفند 1393 زمان : نظرات (0)
درباره ما
Profile Pic
این سایت در سال 1393 با هدف پیشبرد آموزش و بالا بردن سطح آگاهی و توان علمی دوستان در زمینه معماری راه اندازی گردیده. امیدواریم بتوانیم گامی کوچک اما موثر برای دانشجویان و اساتید محترم برداریم.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • موضوعات
    آمار سایت
  • کل مطالب : 926
  • کل نظرات : 15
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 74
  • آی پی امروز : 190
  • آی پی دیروز : 439
  • بازدید امروز : 704
  • باردید دیروز : 2,590
  • گوگل امروز : 8
  • گوگل دیروز : 39
  • بازدید هفته : 14,582
  • بازدید ماه : 39,223
  • بازدید سال : 237,310
  • بازدید کلی : 1,823,524