loading...

شاهکار معماری ایران

انسان ، طبیعت ، معماری

این فایل به صورت پاورپوینت و دارای 50 اسلاید میباشد.

žمعماری و موسیقی. این دو هنرهایی هستند که در صورت «انتزاعی» و در مفهوم «مجرد» شناخته می شوند و برخورد روزمره با آنها نیز «مجزا» و «مجرد» می باشد. «انتزاعی» بودن خصیصه ای مشترک در بین هنرهاست؛ کلید و مثال روشن گفتگوی ما نیز در این مجموعه اشتراک و اسباب انتزاعی بودن این دو هنر است که قطعاً راه را برای بررسی سایر هنرها می گشاید. موسیقی، هنری شنیداری می باشد و در مرحله آغازین «ارتباط با مخاطب»می تواند با ایجاد حالات صوتی، حس او را در لحظه بسازد و یا «ضمیر ناخودآگاه» را به تداعی معانی وادارد.حالات موسیقی پیرو قواعد مشخصی منبعث از ریاضیات و فیزیک که از نظم طبیعت پدید می آید، قواعد ریاضی شناخته شده ای همچون"اعداد طلایی"و «فرمول معروف فیبوناچی » و اصول کشف شده تناسبات هندسی در تحلیل هندسی طبیعت جانداران در موسیقی به وفور یافت می شود. از خصایص آدمیان به قالب در آوردن و قالبی کردن عناصر موجود برای ثبت و ضبط و استفاده مجدد از آنهاست و همین امر باعث شده در موسیقی اصول شناخته شده با اصول «موضوعه» زمینه ثبت , ضبط و اجرای مجدد موسیقی ایجاد شود. عدم دیدن «نفحات» , لمس و تفکر بر روی آنها از عوامل مهم انتزاعی بودن این هنر است. اینک با بررسی و با شناخت عناصر مادی و طبیعت معماری, توجه به حالات درونی و تفکر مخاطب می توان گفت:معماری نیز «انتزاعی» است؛ چه عناصر طبیعی در معماری آنگونه که باید باشند نیستند و تغییر شکل یافته اند....

خرید و دانلود پاورپوینت

قیمت : 4950 تومان

 

E.Zend بازدید : 739 پنجشنبه 20 اسفند 1394 زمان : نظرات (0)

این فایل به صورت پاورپوینت و دارای 66 اسلاید میباشد.

تعریف پایداری در معماری
رشد فزاینده  جمعیت جهان آثار اساسی  و اغلب فاجعه  آمیزی ، برزیستگاه های طبیعی کره ی زمین داشته است. مصرف بی رویه ی انرژی ،تخریب جنگلها و انقراض گونه های گیاهی و  جانوری از پیامد های  آن می باشد. بسیاری بر این باورند که رشد بی رویه ی جمعیت که خود معلول تحول در سیستم های توسعه ی صنعتی وبالطبع رشد  بهداشتی و درمانی درجوامع صنعتی است منجر به شهر نشینی  ودرنتیجه مصرف بیش از حد وغیرمسوولانه انرژیهای فسیلی شده و به گرم شدن تدریجی کره ی زمین انجامیده و شهرها را مورد تهدید جدی قرار داده و خسارات جبران ناپذیری  بر محیط زیست  جهان وارد کرده است.

خرید و دانلود پاورپوینت

قیمت : 5,500 تومان

E.Zend بازدید : 824 دوشنبه 07 دی 1394 زمان : نظرات (0)

این فایل به صورت پاورپوینت و دارای 32 اسلاید میباشد.

تعریف تقارن
 تقارن symmetry یعنی یکی شدن تصویر یک شئ با خود آن شئ وقتی یک تبدیل روی آن صورت می گیرد.
به عبارتی اگر یک شئ با انجام یک تبدیل به خودش تبدیل شود می گوییم نسبت به آن تبدیل تقارن دارد.

خرید و دانلود پاورپوینت

قیمت : 2,500 تومان

 

E.Zend بازدید : 680 سه شنبه 17 آذر 1394 زمان : نظرات (0)

این فایل به صورت 55 اسلاید به صورت پاور پوینت میباشد.

پیشینه تاریخی باغ در ایران

محوطه باستاني پاسارگاد ، اولين پايتخت امپراتوري بزرگ هخامنشي ، در متون گذشته و سفرنامه‌ها به عنوان مجموعه كاخ و باغ و حتي اولين نمونه چهارباغ ايراني ذكر گرديده است . از پاسارگاد به عنوان پايتختي پر باغ ياد شده است كه در آن كاخهايي با طرفين باز در داخل محوطه‌هاپي مشتمل بر باغ‌هاي وسيع و مكمل قرار دارد .پرديس پاسارگاد ، پرديسي كه با دارا بودن خصايل باغ ايراني تأييدي بر اثر ژرف آن بر باغسازي دوره‌ هاي بعد مي‌باشد ....

خرید و دانلود پاورپوینت

قیمت : 5,500 تومان

E.Zend بازدید : 622 پنجشنبه 28 آبان 1394 زمان : نظرات (0)

این فایل به صورت 119 اسلاید به صورت پاور پوینت میباشد.
دیباچه:
حضور چهار عنصر آب-گیاه-هوا-خاک بر سطح‌‏‎ کره زمین که آفریدگار جهان توجه آنرا چراغ راه برای اهل خرد دانسته، الهام گر معماران و شهرسازان ایرانی بوده که به عنوان اصول و قواعد حیاط بخش و نیز به عنوان سرمایه هایی موجودی که در اختیار بشر قرار داشته در تمامی اندام های شهری مورد استفاده قرار میدادند. به عنوان نمونه در خانه های ایرانی ، شما حضور این چهار عنصر را به عالمانه ترین شکل ممکن مشاهده میکنید. در باغ های ایرانی نیز شاهد ترنم چهار عنصر ، آب، گیاه، خاک، و هوا به زیبا ترین تصویر هستید. در مساجد و مدرسه ها و کاروانسرا ها و ددیگر اندامها از این چهر عنصر حیاطی یه اکال متنوع و در عین تنوع در وحدت خلق و آفریده ده است.

E.Zend بازدید : 769 پنجشنبه 28 آبان 1394 زمان : نظرات (0)

تعداد صفحات : 2

درباره ما
Profile Pic
این سایت در سال 1393 با هدف پیشبرد آموزش و بالا بردن سطح آگاهی و توان علمی دوستان در زمینه معماری راه اندازی گردیده. امیدواریم بتوانیم گامی کوچک اما موثر برای دانشجویان و اساتید محترم برداریم.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • موضوعات
    آمار سایت
  • کل مطالب : 926
  • کل نظرات : 15
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 74
  • آی پی امروز : 229
  • آی پی دیروز : 439
  • بازدید امروز : 983
  • باردید دیروز : 2,590
  • گوگل امروز : 9
  • گوگل دیروز : 39
  • بازدید هفته : 14,861
  • بازدید ماه : 39,502
  • بازدید سال : 237,589
  • بازدید کلی : 1,823,803